7 Παράγοντες που επηρεάζουν το "User Experience"

Τι είναι το "User Experience" ή "Εμπειρία του Χρήστη";

Το User Experience (UX) συχνά μπερδεύεται με το User Interface (UI), με τη σχεδίαση δηλαδή της διεπαφής μίας εφαρμοφής ή ενός web site.

Με απλά λόγια θα μπορούσαμε να πούμε πως το UI αφορά το πώς σχεδιάζουμε ένα web site, ενώ το UX αφορά το γιατί το σχεδιάζουμε έτσι! Το UX αφορά το πώς θα νοιώσει ο χρήστης που θα επισκεφθεί το site μας και ποιες θα είναι οι αντιδράσεις του.

Όταν σχεδιάζουμε ένα web site έχουμε σαν σκοπό το τελικό αποτέλεσμα να ικανοποιήσει τον χρήστη που θα το επισκεφθεί και να του προσφέρει μία μοναδική εμπειρία. Έτσι θα μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί του, να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του και να επιτύχουμε την πώληση των προϊόντων μας ή των υπηρεσιών μας.

Από ποιους παράγοντες εξαρτάται το "User Experience";

Τι θα πρέπει να προσέξουμε ώστε το web site που σχεδιάζουμε να προσφέρει στον χρήστη μια μοναδική εμπειρία;

Θα πρέπει:

  1. Να δείξουμε ότι το προϊόν μας είναι χρήσιμο. Αν δεν είναι χρήσιμο σε κάτι για τον χρήστη, γιατί να παραμείνει στη σελίδα μας και να ασχοληθεί με το προϊόν μας;
  2. Να δείξουμε ότι είναι ευχάριστο και εύκολο στη χρήση του και να μην αφήσουμε καμιά αμφιβολία για το πώς μπορεί να το χρησιμοποιήσει.
  3. Να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του χρήστη, προβάλλοντας πελάτες που μας έχουν εμπιστευτεί, ή άλλα έργα μας, ή πιστοποιήσεις που κατέχουμε κ.λ.π
  4. Να μεριμνήσουμε ώστε να είναι πολύ εύκολη και απλή η πλοήγηση στο site και να μπορεί εύκολα ο χρήστης να βρει αυτό που θέλει. Επίσης, να τον καθοδηγήσουμε ώστε πολύ εύκολα να βρει το Call to Action Button, για να ολοκληρώσει την αγορά του. Δεν χρειάζεται να τον κουράσουμε με πολύ κείμενο. Πρέπει να τον βοηθήσουμε να καταλάβει γρήγορα, "σκανάροντας" τη σελίδα μας, τι είναι αυτό που θέλουμε να του πούμε.
  5. Να δημιουργήσουμε καλαίσθητο περιβάλλον, να αναδείξουμε αισθητικά το προϊόν μας έτσι ώστε να είναι επιθυμητό. Να προβάλουμε το brand μας ώστε ο χρήστης να θέλει να αγοράσει από εμάς.
  6. Να προβάλουμε την αξία που έχει το προϊόν μας και πόση σημασία έχει για μας η εξυπηρέτηση του πελάτη μας. Να υπάρχει φόρμα επικοινωνίας και άμεση απάντηση σε κάθε ερώτημα. Η επικοινωνία μας με τους πελάτες μας θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε και το site μας.
  7. Να μεριμνήσουμε για την προσβασιμότητα στο site μας. Να είναι responsive ώστε να μπορεί να εμφανίζεται σωστά στα κινητά ή στα tablets. Να μην υπάρχουν σφάλματα. Να "φορτώνεται" γρήγορα.

Συμπεράσματα

Αν ο στόχος μας είναι η δημιουργία ενός επιτυχημένου web site, τότε σκοπός μας θα πρέπει να είναι, μέσα από το σχεδιασμό, να προσφέρουμε πραγματικά μία μοναδική εμπειρία στο χρήστη μέσα από τη συναισθηματική επαφή. Αυτό θα είναι η αρχή για την εμπιστοσύνη και την αφοσίωσή του στα προϊόντα ή στις υπηρεσίες μας. 

 

Categories: