Branding
Πώς θα ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μας
Για να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μας, χρειάζεται να φανταστούμε την επιχείρησή μας σαν μια ξεχωριστή οντότητα με μοναδικά χαρακτηριστικά.
5 βασικά στοιχεία είναι αυτά που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας για να καθορίσουμε το brand μας. Σε αυτά τα στοιχεία θα βασίσουμε και το στυλ του website μας.
1. Μοναδική Πρόταση Πώλησης
Η Μοναδική Πρόταση Πώλησης - Unique Selling Proposition - είναι αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε από τους ανταγωνιστές μας. Πρέπει να προβάλει ένα μοναδικό όφελος που προσφέρουμε στους πελάτες μας και δεν προσφέρει άλλος κανείς, εκτός από μας. Είναι μια υπόσχεση που τους δίνουμε και πρέπει πάντα να την τηρούμε.
2. Αποστολή
Η δήλωση της αποστολής μας - Mission Statement, παρουσιάζει το γιατί υπάρχουμε. Είναι η ψυχή του brand μας και μας ενώνει με τους πελάτες μας γύρω από έναν κοινό στόχο. Η αποστολή μας συνήθως παρουσιάζεται στην About Us σελίδα του site μας.
Τι πρέπει να προσέξουμε για να γράψουμε ένα τέλειο mission statement:
- Δε χρειάζεται να λέμε πολλά. Όσο πιο σύντομα και περιεκτικά το λέμε, τόσο καλύτερα. Δύο προτάσεις που θα εμπνέουν και θα είναι εύκολο να τις θυμάται κανείς.
- Να αναφέρουμε τι θέλουμε να πετύχουμε στο άμεσο μέλλον.
- Να αναφέρουμε τι κάνουμε για τους πελάτες μας. Ποιο είναι το αντικείμενο των εργασιών μας.
- Να αναφέρουμε με ποιον τρόπο λειτουργούμε και ξεχωρίζουμε.
- Γράψτε για σήμερα. Τι κάνετε τώρα.
- Μη χρησιμοποιείτε υπερθετικό: "το καλύτερο", "το πιο όμορφο".
Παραδείγματα για έμπνευση
- Disney: Entertain, inform and inspire through the power of storytelling.
- Facebook: Give people the power to build community and bring the world closer together.
- Google: Organize the world's information and make it universally accessible and useful.
- IKEA: To offer a wide range of well-designed, functional home furnishing products at prices so low, that as many people as possible will be able to afford them.
- Microsoft: Empower every person and every organization on the planet to achieve more.
- Southwest Airlines: Connect people to what's important in their lives through friendly, reliable, and low cost air travel.
- Tesla: Accelerate the world's transition to sustainable energy.
- Apple: Bring the best user experience to its customers through its innovative hardware, software, and services.
- Uber: To bring transportation - for everyone, everywhere.
3. Ιστορία
Οι ιστορίες ενθουσιάζουν και μένουν αξέχαστες στο κοινό μας. Με την ιστορία του brand μας, αξιοποιούμε την τέχνη του storytelling στο μήνυμά μας.
4. Προσωπικότητα
Ποιος είναι ο τόνος και το πνεύμα που επικρατεί στο στυλ του brand μας; Είναι σοβαρό ή αστείο - παιχνιδιάρικο; Αυτό το στυλ πρέπει να επικρατεί σε όλα τα μηνύματά μας και στις προωθήσεις των προϊόντων μας, για να προβάλει την προσωπικότητα του brand μας.
5. Αξίες
Οι αξίες μας είναι αυτά στα οποία πιστεύουμε και υποστηρίζουμε. Είναι οι αρχές μας που καθοδηγούν κάθε ενέργειά μας, κάθε πτυχή των δραστηριοτήτων μας. Προσδιορίζουν την ταυτότητά μας και επηρεάζουν τις πολιτικές που ακολουθούμε και την εμπειρία του πελάτη μας.