Content Marketing - Copywriting
Είναι πολύ σημαντικό να ανανεώνετε συχνά το website σας και να προσθέτετε καινούριο περιεχόμενο που αφορά τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρετε.
Τα websites που ανανεώνονται συχνά εμφανίζονται υψηλότερα στις αναζητήσεις στο Google!
Αφού φτάσουν οι πελάτες στο website σας, είναι πλέον στο χέρι σας να τους κερδίσετε, με τα κείμενα που έχετε δημοσιεύσει. Κείμενα που κερδίζουν την εμπιστοσύνη τους και φέρνουν πωλήσεις!
Για να καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι να γράφετε πετυχημένα και αποτελεσματικά κείμενα στις ιστοσελίδες σας, σκεφτείτε ότι αυτοί που το κάνουν επαγγελματικά (Copywriters) γράφοντας κείμενα σε ιστοσελίδες άλλων, είναι από τους πιο ακριβοπληρωμένους επαγγελματίες σήμερα!!!
Ξεκινήστε μεθοδικά από τις δικές σας ιστοσελίδες και πού ξέρετε; Ίσως μια μέρα γίνετε και επαγγελματίας στο copywriting!
Ποια είναι λοιπόν τα μυστικά που πρέπει να γνωρίζετε για να κερδίζετε τους αναγνώστες σας και να τους μετατρέπετε σε πελάτες;
1) Σκιαγραφήστε το προφίλ των ανθρώπων στους οποίους απευθύνεστε
Οι πελάτες σας είναι τόσο σημαντικοί για σας και την επιχείρησή σας! Πώς είναι; Ποιο είναι το προφίλ τους; Φανταστείτε τους, περιγράψτε τους: Ποιο είναι το μορφωτικό τους επίπεδο; Ποια είναι τα όνειρα και οι στόχοι τους; Τι τους προβληματίζει; Τι τους πονάει; Από πού ενημερώνονται; Μπορείτε να σκεφτείτε και να δημιουργήσετε περισσότερα από ένα προφίλ. Φανταστείτε ότι έχετε έναν τέτοιο άνθρωπο μπροστά σας και του μιλάτε, όταν γράφετε τα κείμενά σας!
2) Μην αγχώνεστε για τις ικανότητές σας στην Ελληνική γλώσσα
Δεν είναι ανάγκη να είστε συγγραφέας ή φιλόλογος για να γράψετε εξαιρετικά κείμενα στις ιστοσελίδες σας! Δεν γράφετε επιστημονικό κείμενο, αλλά ανοίγετε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους ανθρώπους που επισκέφτοναι το website σας. Γράψτε απλά και σύντομα, σαν να μιλάτε. Μοιραστείτε το πάθος σας για τη δουλειά σας. Κάντε ερωτήσεις, γράψτε κάτι έξυπνο (όχι εξυπνάδες). Φυσικά θα ελέγξετε την ορθογραφία σας!
3) Γράψτε κείμενα εστιάζοντας στα συναισθήματα
Τα συναισθήματα κάνουν τους ανθρώπους να αγοράζουν και όχι η λογική. Συναισθήματα όπως: Φόβος απληστεία, λαγνεία, περηφάνια, ζήλια οκνηρία, ματαιοδοξία. Εστιάστε στα συναισθήματα και τονίστε τα πλεονεκτήματα των προϊόντων σας ή των υπηρεσιών σας και τις λύσεις που προσφέρουν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες σας. Ποιος νοιάζεται για τη χημική σύσταση ενός makeup? Η υπέροχη βελούδινη υφή του στο άγγιγμα και η κάλυψη των ρυτίδων με ματ φωτεινό αποτέλεσμα είναι που μετράει!
Δεν είναι τόσο σημαντικό το πόσο παθιασμένοι είστε εσείς με τη δουλειά σας, αλλά το πόσο αυτό που κάνετε είναι χρήσιμο για τους πελάτες σας. Θα πρέπει να αναφέρεστε στους πελάτες σας σε ποσοστό 80% και σε σας στο 20%. Επίσης θυμηθείτε να μην εστιάσετε στο κόστος! Μην ανησυχείτε, δεν τους παραπλανάτε. Τους ενημερώνετε για τα οφέλη που τους προσφέρετε!
4) Προσθέστε ακριβή στοιχεία στις πληροφορίες που παρέχετε για να κερδίσετε εμπιστοσύνη
Μελετήστε πολύ καλά το θέμα σας πριν αρχίσετε να γράφετε. Συγκεντρώστε υλικό περισσότερο από όσο χρειάζεστε για να επιλέξετε στη συνέχεια το καλύτερο. Είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιήστε αριθμούς με ακρίβεια και στατιστικές για να είστε πιο αξιόπιστοι. Για παράδειγμα: Το 82% των εταιριών εμπιστεύονται τη χρήση των social media για την προώθηση των προϊόντων τους.
5) Δεν χρειάζεται να εφεύρετε τον τροχό! Επιλέξτε διάφορα στυλ που αποδεδειγμένα λειτουργούν και εφαρμόστε τα στα κείμενά σας
Στον κόσμο του copywriting υπάρχουν διάφορες φόρμες που μπορεί να ακολουθήσει κανείς, αν του έχουν στερέψει οι ιδέες! Για παράδειγμα:
- Διηγηθείτε μία ιστορία όπου ο ήρωας είναι κάποιος σαν τον πελάτη σας, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα αλλά τελικά, χάρη στο προϊόν σας βρήκε τη λύση που έψαχνε.
- Κάντε το κείμενό σας να είναι σαν μια συζήτηση με τον πελάτη σας, καθώς πίνετε μαζί τον καφέ σας και του εξηγείτε πόσο τον καταλαβαίνετε και πόσο και σεις είχατε τα ίδια προβλήματα αλλά ευτυχώς βρήκατε λύσεις και πόσο συνέβαλε σε αυτό το προϊόν σας.
- Ζητήστε τους να φανταστούν πόσο υπέροχα θα ήταν αν συνέβαινε κάτι στο οποίο θα συνέβαλε το ότι χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες σας.
- Χρησιμοποιήστε τη φόρμα P.A.R.I.S: Ξεκινήστε περιγράφοντας το πρόβλημα που έχουν οι πελάτες σας (Problem) και κινητοποιήστε τους για ποιο λόγο θα έπρεπε να βρουν άμεσα μια λύση (Agitation). Υπενθυμίστε τους πόσο σημαντικό είναι να βρουν μία λύση (Remind) και κινήστε τους το ενδιαφέρον (Interest) χρησιμοποιώντας στοιχεία που θα έχετε συγκεντρώσει. Τέλος, προτείνετέ τους τη λύση που έχετε να τους προσφέρετε εσείς (Solution).
- Χρησιμοποιήστε τη φόρμα B.A.B (Before-After-Bridge): Μία κατάσταση με ένα πρόβλημα στην αρχή - Μία άλλη κατάσταση με το πρόβλημα να έχει λυθεί - Πώς οι πελάτες σας θα φτάσουν από την πρώτη στην δεύτερη κατάσταση, χρησιμοποιώντας φυσικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Για παράδειμα: "Ξυπνάτε καθημερινά και τρέχετε να προλάβετε να ετοιμαστείτε για να φύγετε στη δουλειά. Πού χρόνος να ετοιμάσετε τον καφέ σας! Φανταστείτε να ετοιμαζόταν μόνος του, περίπου την ώρα που ξυπνάτε και η υπέροχη μυρωδιά του να συνόδευε το πρωινό σας μαζί με την αγαπημένη σας μουσική! Τώρα με τη νέα μας έξυπνη καφετιέρα... "
- Χρησιμοποιήστε τη φόρμα Α.I.D.A (Attention - Interest - Desire - Action). Τραξήτε τους την προσοχή, κινήστε τους το ενδιαφέρον. Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που μπορείτε να τους λύσετε; Γιατί θα έπρεπε να τους ενδιαφέρει; Κάντε τους να επιθυμούν περιγράφοντάς τους τα οφέλη. Προτρέψτε τους σε δράση. Πείτε τους τι πρέπει να κάνουν μετά και τι θα συμβεί αν δεν το κάνουν.
6) Μην αμελείτε να απαντήσετε στις αντιρρήσεις που γεννιώνται στο μυαλό τους
Μόλις συναισθηματικά οι πελάτες αποφασίζουν να αγοράσουν, η λογική τους αρχίζει να φέρνει αντιρρήσεις! Πρέπει ποτέ να μην ξεχνάτε στο κείμενό σας να απαντάτε σε αυτές αντιρρήσεις της λογικής τους:
- Δεν έχω χρόνο
- Δεν μου φτάνουν τα λεφτά
- Δεν ταιριάζει σε μένα
- Δε σε πιστεύω
- Δεν το χρειάζομαι πραγματικά
7) Αν πρόκειται για την σελίδα About Us
Μην αρχίζεται με το "Γεια σας. Είμαι η ...". Πείτε τους τι μπορείτε να κάνετε για αυτούς, ποιος είστε και γιατί μπορείτε να το κάνετε και τι πρέπει να κάνουν στη συνέχεια.
8) Κάντε τις ιστοσελίδες σας όμορφες προσθέτοντας εικόνες
Κάντε τους πελάτες σας να νοιώθουν όμορφα που επισκέφθηκαν τις ιστοσελίδες σας, όχι μόνο με τα υπέροχα κείμενα που θα γράφετε, αλλά και με τις όμορφες εικόνες που θα τα συνοδεύετε! Μπορείτε φυσικά να βρείτε άπειρες εικόνες στο Internet, αλλά πρέπει να προσέχετε και τα πνευματικά δικαιώματα. Υπάρχουν σελίδες που παρέχουν δωρεάν εικόνες ελεύθερες από πνευματικά δικαιώματα, όπως η freepic, η pixabay, η unsplash κλπ.
9) Παρακινήστε οπωσδήποτε σε μία δράση
Όλες οι επαγγελματικές μας δραστηριότητες έχουν φυσικά σαν στόχο το κέρδος, για να επιβιώσουμε εμείς και η οικογένειά μας, να πάμε διακοπές, να εξασφαλίσουμε τις σπουδές των παιδιών μας και ό,τι άλλο μπορείτε να βάλετε εσείς με το μυαλό σας. Αφού λοιπόν καταφέρατε και πείσατε τον πελάτη σας να διαβάσει το κείμενό σας ως εδώ, τι θέλετε να κάνει; Δεν θα το κάνει αν δεν του το πείτε! Αν δεν κερδίσετε μια πώληση, θα πρέπει τουλάχιστον να κερδίσετε την εγγραφή του στο newsletter σας. Μην τον αφήσετε να φύγει χωρίς να κάνει κάτι. Μην τον αφήσετε να φύγει γενικά! Καθοδηγήστε τον σε άλλες ιστοσελίδες του site σας, έχοντας φροντίσει να βάλετε υπερσυνδέσμους μέσα στο κείμενό σας!
10) Επιλέξτε ελκυστικούς τίτλους
Τελευταίο στη λίστα, αλλά πολύ σημαντικό. Αν όλη η ιστοσελίδα κοστίζει 1 ευρώ, τα 80 λεπτά είναι για τον τίτλο της! Όταν η ιστοσελίδα σας θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα του Google, ο επισκέπτης θα την επιλέξει από τον τίτλο της! Καταλάβατε γιατί είναι τόσο σημαντικός; Γιατί τον αφήσαμε λοιπόν για το τέλος; Γιατί πρέπει πρώτα να γράψετε το κείμενο της ιστοσελίδας σας και μετά να επιλέξετε τον τίτλο της! Θα πρέπει να αντιστοιχεί στο περιεχόμενό της. Το νόημα θα το ξέρετε, αλλά πρέπει να επιλέξετε και τις κατάλληλες λέξεις, τις κατάλληλες φράσεις για να προσελκύσετε τους πελάτες σας οι οποίοι κατακλύζονται από χιλιάδες άλλα κείμενα. Διαβάστε μερικές πρακτικές συμβουλές για να τα καταφέρετε:
- Κινήστε την περιέργεια και το προσωπικό ενδιαφέρον, εστιάζοντας στα οφέλη.
- Χρησιμοποιήστε αριθμούς (5 λόγοι ....).
- Χρησιμοποιήστε περισσότερο ρήματα και επίθετα.
- Χρησιμοποιήστε την φόρμουλα 4U: Urgent - Unique - Useful - Ultra Specific! Δείξτε ότι αυτό που θα διαβάσουν είναι επείγον, μοναδικό, χρήσιμο και συγκεκριμένο.
Κανείς δεν ξέρει καλύτερα από εσάς πόσο οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό και προσφέρουν τα μέγιστα οφέλη στους πελάτες σας! Το πάθος σας για την επιχείρησή σας και η σκληρή σας δουλειά, η τελειομανία σας, σας έφεραν ως εδώ. Η σωστή προβολή σας μέσα από τις ιστοσελίδες σας θα σας απογειώσει!
Εξασκηθείτε, εξασκηθείτε, εξασκηθείτε και κάθε φορά τα κείμενά σας θα γίνονται και καλύτερα!
Πηγές:
https://www.epixeiro.gr/article/78460
https://copyblogger.com/good-copywriting/
https://buffer.com/resources/data-backed-copywriting
https://ashlynwrites.com/96-words-to-convert/
https://ashlynwrites.com/19-formulas/
https://www.enchantingmarketing.com/copywriting-tips/
https://www.enchantingmarketing.com/maslow-marketing-benefits/
https://writtent.com/blog/4-us-of-web-copywriting-tips-for-writing-great...