5. Εντολές Εισόδου - Εξόδου
Κάθε γλώσσα προγραμματισμού περιέχει εντολές για επικοινωνία με το χρήστη. Εντολές που εμφανίζουν μηνύματα ή διαβάζουν τα δεδομένα.
Υπάρχουν απλές εντολές κονσόλας εισόδου εξόδου, και εντολές που εμφανίζουν παράθυρα διαλόγου.
Απλή εντολή για εμφάνιση μηνύματος στην κονσόλα είναι η:
System.out.println("Η τιμή της μεταβλητής είναι: " + a);
Για τα παράθυρα διαλόγου, μας χρειάζεται η μέθοδος showMessageDialog() του αντικειμένου JOptionPane, που βρίσκεται στο πακέτο javax.swing. Γι αυτό σε κάθε κλάση μας που εμφανίζει μηνύματα ή ζητάει δεδομένα, θα κάνουμε εισαγωγή της παραπάνω μεθόδου, με την εντολή:
import javax.swing.JOptionPane;
Η εντολή για την εμφάνιση μηνυμάτων σε παράθυρο διαλόγου, είναι η:
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Welcome to Java Programming!");
Αμέσως μετά, λόγω της εμφάνισης παραθύρου, πρέπει να ακολουθεί η εντολή:
System.exit(0);
Η εντολή για την ανάγνωση δεδομένων, με παράθυρο διαλόγου, είναι η:
JOptionPane.showInputDialog("Please type your name:");
Τα δεδομένα που εισάγει ο χρήστης μπορούμε να τα εκχωρήσουμε σε μεταβλητές. Για παράδειγμα, αν θέλουμε να εκχωρήσουμε την τιμή σε μία μεταβλητή α, θα γράψουμε:
a = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("∆ώσε αριθµό:"));
Αμέσως μετά, λόγω της εμφάνισης παραθύρου, πρέπει να ακολουθεί η εντολή:
System.exit(0);